måndag 1 september 2014

Skogens skafferi

För den som är är svampkunnig är det verkligen ett himmelrike i skogen nu.Kan inte komma ihåg när jag sett så mycket svamp överallt senast. Jag själv får hålla mig till kantareller och en och annan fin Karl-Johan då jag inte är så duktig på olika goda matsvampar men det räcker till det också. Skulle dock vara roligt att kunna mer då jag är övertygad om att det finns de svampar som är väl så goda som ovan nämnda.


Gick till ett av mina ställen och "hämtade" 1,5 liter kantareller ikväll :)





Det blev en riktigt höstkorg jag fick med mig hem från promenaden ikväll, hösten är inte dum den heller ;)


6 kommentarer:

  1. Mmmm skogens guld en sann njutning. Ljuvliga bilder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  2. Wow så lyxigt! En underbar korg med godsaker har du där.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag ska rida en pay and ride i götene på söndag. Min mamma minndes inte helt vart du bodde men hon trodde det inte var allt för långt om du vill träffa B :)

    SvaraRadera
  4. Har aldrig plockat svamp men skulle vilja, det verkar roligt och rofyllt. Och så är det så gott...

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder! Riktigt läckert!
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera