lördag 13 september 2014

Så skönt med lördag

Nu har jag hasat mig runt på en promenad med hund, son och make. Igår var jag på lifeclub och körde ett pass för första gången på mycket länge och det känns idag kan kan jag lova :) Herregud nu är jag i allafall medveten om muskler jag inte trodde jag hade..

 Idag blir det till att fixa lite hemma och ikväll ska vi på kräftskiva , det blir första gången jag äter insjökräftor i år.

Kräftätartiden infaller ju alltid i samband med skörden så några större kalas är sällan att tänka på under den perioden. Man kan för all del äta kräftor ändå men det har inte blivit av i år ännu, jag som älskat kräftor.


Så vackra de är dessa vanliga smällbär som barnen sa när de var små.


5 kommentarer:

  1. Heja dig som tränar! Skönt att känna att man "gjort något" :)
    Ha en trevlig kräftskiva
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. det kan jag lova att jag känner den här gången, att plocka upp något från golvet är inte att tänka på ;)

      Radera
  2. Fina bilder Anna! Kräftor - gott! Mysigt att vara bortbjuden.
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera
  3. Ungarna rycker av såna bär i parken här,
    jag trampar alltid på några för och smälla!
    Gott med svenska kräftor, hoppas ni får en fin
    kväll. Och hästarna är ardennrar, en av dom är
    tyvärr inte i livet. Min pappa hade alltid ardennrar,
    nu har jag sån tur så sonens sambos föräldrar har.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Då är du med igång med träningen :) Jag har ju tränat kondition de senaste veckorna och gick glad i hågen på ett medelgympa-pass idag. Glömde dock att det ingår styrka i de passen, hm. Känner mig nu alldeles matt i armarna efter armhävningarna, trots att jag gjorde dem från knäna. Skönt iaf att ha varit iväg och tränat. Ha nu en skön och trevlig lördagskväll, och ät några kräftor för mig med, har inte ätit en enda än. Kram Birgitta / http://minlillakokvra.blogspot.se/

    SvaraRadera