torsdag 4 september 2014

Kojor både här och där


När det är sådana här goa dagar tar jag mig med glädje tid att gå ut på skolgården och vara med barnen en stund i skolan.

 Idag fick jag en riktig flashback när jag så hur barnen gjorde kojor i i en av häckarna på skolgården och hade olika rum och stall med boxar och allt vad det var. 

Det där lekte jag också på min skolgård i ettan i en gigantisk syrenhäck...jag kommer  ihåg den känslan som det var igår .
Så kul att se barnen verkligen komma igång och leka och använda sin fantasi och det som finns i naturen.  
Vi behöver tydligen inte alltid förse dem med häftiga leksaker och annan utrustning utan barnen kan fortfarande leka och vara kreativa om det nu var någon som tvivlade på det :)


Fler som gör kojor är våra roliga får. När jag gick en sväng i hagen hittade jag den ena kojan efter den andra där de gömmer sig för värmen på sommaren och kanske blåsten på vintern.




Och imorgon är det fredag igen, det måste vi fira:)


4 kommentarer:

  1. Fredag är en härlig dag! Klart värd att fira!

    SvaraRadera
  2. Kojor hade vi när jag gick i småklasserna
    också, det glömmer man aldrig, så roligt
    det var. Och till och med fåren gör sig kojor,
    är det champinjoner som växer där....
    Vet att jag plockade massor på ett gärde där
    det hade gått får för många år sen.
    Ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är inte champinjoner tyvärr och jag visste inte vad det var för svampar men när jag tittade i en svampguide hittade jag något som det skulle kunna vara ; fårticka ! Det vore väl passande isåfall :)

      Radera
  3. Hihi, här har du en till som byggt kojor :) Men jag minns att jag gjorde mina kojor i snödrivor och i garderoben hemma :) Alltid kul när barnen får lov att vara kreativa och att dessutom få frisk luft, perfekt :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera