måndag 11 augusti 2014

Dags att måla

Vad passar väl inte bättre en sån här dag då regnet öser ner än lite inomhusarbete ?

Jag har beställt färg från http://storegarden.blogspot.se och i förra veckan kom den på posten .
En svart byrå har blivit vit i dotterns rum och idag tänkte jag ge mig på en gammal avlutat furuskänk.
Det var första gången som jag använde Chalk paint och jag förstår nu varför det finns massor av kurser osv i tekniken för det är inte helt lätt och den vita byrån ser väl inte direkt ut som de jag sett på bilder på Pinterest tex men skam den som ger sig :) andra sidan blev 
i allafall bättre än första ;)
Jag förstår att när man lär sig så kan det blir hur snyggt som helst!

Lite kaffe sen är det dags !
Ha en fin dag oavsett om ni börjat jobba, går inne i regnet eller befinner er någonstans där solen skiner !

Kram Anna




6 kommentarer:

  1. Lycka till! Har heller inte använt denna typ av färg. Är på jobb i Skottland och här blåser det rejält och regnet hänger i luften.

    SvaraRadera
  2. Du kan väl visa oss byrån sen? Jag har sett den här färgen på flera bloggar nu, men inte satt mig in riktigt vad det är.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är i sådan form efter att jag varit åt den att den går att visa upp för mänskligheten så kommer ni få se den ;)

      Radera
  3. Spännande. Håller också på att måla möbler men håller mig nog till vanlig traditionell färg. Tillräckligt krångligt ändå. :)

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Anna och lycka till! Självklart måste du visa det färdiga resultatet! :)
    Kram, Gunilla

    SvaraRadera