fredag 8 augusti 2014

Boktjuven


Jag har slarvat med att delge våra senaste bokrecensioner i vår bokcirkel Ruggugglorna i sommar. De två senaste böckerna har jag inte skrivit om , skärpning på den :)

Jag tipsade idag om vår hittills bästa bok , "Sophies historia" på en annan blogg.  Det var en bok som man saknande oerhört när den var slut.

Ikväll har jag sett en mycket bra film , boken som filmen bygger på läste jag för några år sen och jag är övertygad om att den hade fått högsta betyg av alla oss Ruggugglor om vi hade läst den i cirkeln.
Boken och filmen har samma titel, "Boktjuven" av Markus Zusak och har du inte läst den kan jag starkt rekommendera den. Har du sätt filmen kan jag ändå rekommendera boken. 

Vill du inte läsa, se filmen ! 

Jag sitter här nu med svullna ögon och snorig näsa men den är så gripande och med fantastiska skådespelarinsatser och återigen får man samtidigt med en sorglig men vacker berättelse en  historielektion om ett vår tids grymmaste öden där ingen är vinnare utan alla förlorare på ett eller annat sätt.

Kram och god natt :)



1 kommentar:

  1. Sophies historia ska jag kolla in. Har läst en annan bok av den författaren nu i sommar. Boktjuven har jag läst och den var mycket bra.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera