tisdag 31 mars 2015

Trädgårdslandet försök nr 3

Jag har tidigare gjort ett allvarligt och ett mindre allvarligt försök att odla i mitt trädgårdsland. Första omgången höll i sig ett par år för ca 20 år sen och den andra var ännu kortare.

Nu är jag sugen igen och tänkte börja med ett par pallkragar , måttlighet har aldrig varit min dygd så det blev till att skaffa hjälp för att få landet uppgrävt och omgrävt igen för omgång nr 3. 
Vi får väl se hur länge den varar ;)



Här utanför stallet ska de stå , nära till vattenslangen och sällskap.


 I lördags var våren påtaglig och jag var ute i många timmar ,så skönt var det !





Snart kommer förhoppningsvis 6 nya individer till ena hagen och det blir lite liv på gården igen, har verkligen saknat det, en gård utan djur är faktiskt ingen riktig gård ....;)





8 kommentarer:

  1. Härligt.... Med både djur och odling.
    Snart måste vi ta tag i våra odlingslådor igen.
    I en står det en häck, och i en annan ligger ett helt lass med kogödsel. Tror nog att vi väntar tills mannen kommer hem 😄

    SvaraRadera
  2. Underbara fotografier. De ger mig en vårlängtan denna vintervita vårdag. Härligt att få komma igång med odlingarna. Önskar dig fina vårdagar och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  3. Underbara fotografier. De ger mig en vårlängtan denna vintervita vårdag. Härligt att få komma igång med odlingarna. Önskar dig fina vårdagar och Glad Påsk!

    SvaraRadera
  4. Åhhh vackra bilder du bjuder på...som vanligt, en fröjd att kika in till dig!
    Önskar dig en skön vecka och en GLAD PÅSK!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  5. Som du fotograferar Anna! Jätte vackert! Jag har en längtar efter hästar igen fas just nu och ditt stall väcker lusten ännu mer. Så vackert! Men ni har ingen häst i det just nu eller?
    Kul att du ska odla igen! Här planeras och grävs det för fullt. Finns inget härligare än när man får skörda eget under sommaren.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder!! Sällan man ser tussilago nuförtiden tycker jag... Iaf där jag bor.
    Kul med odlingen!! Skulle med vilja ha ett lite kryddland och lite grönsaker :)
    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som jag blir tokkär i!

    Jag vill också odla och har lite allt möjligt ;)

    Stor kram och Glad Påsk!!

    Lotta

    SvaraRadera
  8. Samma här, gör ett odlingsförsök i pallkragar... Lagom stort att hålla rätt på. Vackra bilder och en fantastisk fin header du har nu!
    Önskar Dig en fin fortsättning på påskhelgen, kram Kate

    SvaraRadera