tisdag 2 december 2014

Då armarna inte räcker till...

Nu gick det inte längre! Som fyllda 43 är det bara inse att armarna nu har blivit för korta. 
För er som inte uppnått denna aktningsvärda ålder kan jag meddela att plötsligt händer det bara. 
  • Texten på innehållsförteckningar har plötsligt blivit väldigt, väldigt liten, det går bara inte se vad det står. 
  • Mobilen känns suddig...som man har grus i ögonen
  • och för att inte tala om när man ska plocka ut flisor ur små barnafingrar...helt omöjligt
Nä, det är bara att krypa till korset och beställa en tid hos optikern. När man sen får domen..."jag rekommenderar progressiva glas"istället för typ tre olika par glasögon vid olika tillfällen då vet man att nu har det hänt. 
Ålderssynfelet har slagit till! 

Som tur är det finns det ju en massa supersnygga bågar att gömma sig bakom!




Jag var helt inne på en brun plastbåge då jag är en "brun" människa istället för en "svart"

Jag provade dessa och trivdes direkt, både med färg och form. Svarta , ganska stora markerade linjer med en brun detalj på sidan.
Jag bestämde mig i butiken på en gång! Skönt att slippa vela fram och tillbaka.

Bågar från Karl Lagerfeld



Jag köpte mina glasögon här och om jag la till ett par hundra fick jag ett par snygga pilot med tonade progressiva glas. Det kändes ganska givet när man redan betalt en slant för de första.


Dessa solglasögon från SAND kommer att bli perfekta om ett tag då jag hoppas på solljus!


Ett läckert fodral lyxar till det lite mer så det nästan känns ok att vara åldersynt....men bara nästan.

9 kommentarer:

  1. Så snygga! En ny värld kommer öppna sig:) Jag har haft glasögon sedan jag gick på gymnasiet, man vänjer sig:) Ler lite när jag läser att du är mer "brun än svart", samma här:)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Snygga! Trots att jag är ett helt år äldre än dig har jag inte kommit dit än, kan mycket väl vara så att jag ignorerar det ;) men jag antar att det ligger och smyger runt hörnet. Tråkigt med problemet, att inte se ordentligt, men jag tycker det är riktigt snyggt med glasögon, och det finns ju så mycket snyggt att välja på. Tycker du gjorden ett bra val! Kram

    SvaraRadera
  3. Snygga! Och det ÄR snyggt med glasögon tycker jag!
    Jag är också 43, så det verkar stämma din teori ;) Börjar också få hålla mobilen en liten bit ifrån mig, när jag ska läsa ;) Men armarna har jag inte märkt av.... än... ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  4. *Skratt*... Mina armar har varit aningens för korta en ganska lång tid, men nu räcker dom inte till alls.... Nu är de alldeles för korta!!! Riktigt snygga glasögon du valt, och solbrillorna gillade jag stenhårt. Supersnygga!
    Onsdagskram från Kate

    SvaraRadera
  5. Hi, hi, ja det drabbar de flesta det där:)
    Men så snygga bågar o solglas du fick tag på! Kanon!
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Snygga! Och jag som har svurit över tryckerierna de senate 15 åren att de har krympt texten! Men nu vet jag, ha, ha!!!

    SvaraRadera
  7. Ja jag vet...detta elände! Jag har väl 10 par glasögon som jag aldrig hittar, ser inget vad som står på förpackningarna och kommer hem med konstiga kryddor...hm, kan inte riktigt vänja mig vid att se så dåligt, det kom lite för snabbt...snygga glasögon du hittat! Klassiska! Dom gillade jag.
    Tack snälla du för din söta kommentar om soppeländet också, nästa gång blir det burksoppa!
    Varm kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  8. Som 43+ någonting har jag också märkt av att de där bokstäverna har blivit väldigt små.... Har glasögon som jag aldrig hittar, lyckas lägga dem på de mest konstiga ställen... Ursnygga gladögon du valt o solbrillorna wow säger jag bara. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Ja , samma hände mig med det var bara att krypa till korset. Läsglasögon räcker än så länge men, men ........det står väl inte på att jag får ha glasögon för jämnan. Dina var skitsnygga!
    Kram Susanne

    SvaraRadera