söndag 25 januari 2015

En avkopplande helg


Vad jag älskar sådana här helger ibland som vi har haft den gångna, nåja den är ju inte slut än förstås...
Skön fredag kväll med god mat avkoppling framför brasan och senare i Tvsoffan.
En lördag som startade med en rivstart på gymet med ett Bodypumppass med efterföljande frukost på café Elvira. Långpromendad med man och hund för att sedan landa framför brasan igen.Lovely,

Tyvärr uppstod ett litet missöde då jag tagit upp en bit fint älgkalvkött som skulle avnjutas till en god Côtes du Rhône framåt kvällen. När sonen kom ner i köket undrade han varför hela Elsas korg var full av folie ....?? hm där låg en mätt och belåten hund och slickade sig om munnen ...lite köttbitar satt fast i pälsen också så hon kunde inte direkt neka :)
ja så kan det gå när man lämnar något smakligt på köksbänken !
Det fick bli en tur till affären och köpa nytt!

Söndagen började bra, utsövd och efter en god frukost på äggröra och skinka blev det långpromenad igen.

Nu väntar ett pass med easyline på gymet och sen ska jag fortsätta med boken "orange is the new black" , jag kan avslöja att den är svår att lägga ifrån sig!!
Sen är jag redo för en ny vecka!

Kram Anna

En helt oredigerad bild direkt från kameran då jag lyckats trassla till det rejält med mina program i datorn...:(

8 kommentarer:

  1. Vilken mysig helg, låter ungefär som min förutom träningen och älgköttet då:) Så vacker bild, inte behöver den redigeras. Jag gör nästan aldrig något med mina bilder, de åker direkt från kameran in på bloggen.
    Hihi, vilken busig hund du har:) Det var en riktig höjdarmåltid.
    Kram Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, nu ser jag hur dum min kommentar ser ut:) Jag menar ju att jag inte kan/vet hur man gör/är inte så bra på att redigera mina bilder:) Därför åker de från kameran rätt in på bloggen:).
      Kram

      Radera
  2. Tack:) Jag tror vi förstår varann:)
    Ha en bra start på veckan.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härlig söndag du haft! Skönt!
    Ja nu stundar en ny vecka, puh...bara att ta nya tag!
    Kram till dig,
    Titti

    SvaraRadera
  4. Ha, ha vilken festmåltid för Elsa, en riktig liten busa...... Älskar sådana helger när man tar det lite som det kommer, umgås o njuter av en bit god mat o dryck. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  5. Å, vad härligt! Allt som jag gillar. Och nu lägger jag in din blogglänk hos mig så jag har koll på när du uppdaterar :)

    Stor kram och tack för dina fina ord!

    Lotta

    SvaraRadera
  6. Härliga helger! Och hundar skall väl också få lyxmat ibland ;0)

    SvaraRadera