tisdag 25 februari 2014

Ny bloggare

Så var det gjort! Efter att under några veckor börjar intressera mig för bloggvärlden, kikat runt lite och hittat några intressanta som passar mina intressen så tog jag steget och skapade en egen. Säker inget stort steg för många men för mig som är oerhört ointresserad och okunnig om teknik är det en ganska stor sak. Jag skäms nästan för att säga det men jag är inte helt säker på hur man startar tv:n. Det säger väl en del del om mig och min teknikförmåga :). Hur som helst så började det väl lite smygande i våras när jag fick en iphone i present. Min dotter lade in Facebook i telefonen och jag trevade mig fram lite där med uppdateringar och kommentarer och fann att det var ganska skoj. Efter ett tag började jag även närma mig familjens Ipad och upptäckte att den tog ganska fina foton. Jag laddade också ner en app så jag kunde låna och läsa böcker via det lokala biblioteket. En fantastisk funktion tyckte jag. Tyvärr råkade jag tappa den i marken efter några veckor och var sedan utan fram till i höstas då jag skaffade en Ipad mini och började läsa böcker på den igen. Jag hade med den på två olika resor jag var på den hösten och använde den som kamera dels för nöjes skull men också som dokumentation i ett projekt. Tyckte det var riktigt kul! Började mer och mer att intressera mig för bilderna och prövade att redigera lite. Helt plötsligt fick jag fram vår gamla systemkamera också och tog lite bilder. Efter jul hade jag anmält mig till en bildredigeringskurs på vuxenskolan och nu är den klar. Då satt jag här och funderade på vad jag skulle göra med mina bilder när jag redigerat och fixat lite. Skriva ut och sätta upp på väggen? lägga ut på Facebook? Av en slump hittade jag in på bloggen "fyra årstider- mitt liv på landet" och det gav mig en otrolig inspiration , jag kände att på en blogg kan man dela med sig av sina intressen och upplevelser. Det borde vara rätt forum för mig! Så här här jag nu och jag är jättestolt över mitt första inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar