måndag 30 juni 2014

En sorglig dag


Jag hittade världens bästa hem åt min fina tjej. Jag behövde inte ens söka upp det utan köparen sökte upp oss. 

Vågade inte tro att det det skulle gå vägen så där på en gång och att det skulle kännas bra för alla. Det gjorde det dock, kunde inte bli bättre, precis ett sådant hem jag tänkt mig om jag skulle sälja min häst. 

Det bara sa klick mellan häst och köpare och jag kunde inte vara nöjdare även om det blev och är fortfarande tomt. 
Kom på mig själv med att leta med blicken i hagen igår när vi körde upp i allén efter att ha varit borta i 2 veckor...

Allt var toppen och de glada sms jag fick i en månads tid om att Q skötte sig perfekt och köparen var så glad och nöjd vilket gjorde mig lycklig. 

För några veckor sedan hände det helt ofattbara , Q skadar sig på det mest oturliga sätt och det var helt omöjligt att förebygga...hon hade bara maximal otur...eller som köparen sa idag...det var bara FÖR bra...

kväll har jag varit hos henne och tagit avsked för gott.

I morgon galopperar hon vidare till de evigt gröna ängarna...





2 kommentarer:

  1. Fy! Alltid lika tråkigt när man måste ta avsked från sina älskade djur :(

    SvaraRadera
  2. Ja trots att jag redan tagit ett avsked när jag sålde henne för två månader sedan var det jättejobbigt. Har varit lyckligt förskonad från skador och liknande på mina andra hästar så detta kom verkligen som en chock.Men det är sånt som händer och tyvärr baksidan när man håller på med djur.

    SvaraRadera